Shop Mobile More Submit  Join Login
? by Toilet-Gnome ? by Toilet-Gnome
ITS FINALLY DONE!!!!!! ......well almost. It's done enough to show it, but not done enough to sell it. This cabinet has been the source of all of my stress and sleep loss for the past 3 months. And it was worth every moment of it. It stands about 6 feet tall 28" wide at its widest part, and 12" deep (the top piece is 14" deep)

I still have no idea what to call it, I need suggestions!

Better pictures to come when it's finished and get some time in the photography studio.

Materials: Luan plywood, baltic birch plywood, wiggle board, quilted makore veneer, cherry veneer, black walnut solid and veneer, custom cut plate glass, electrical components, and assorted hardware.
Add a Comment:
 
:iconcl0uder:
cl0uder Featured By Owner Aug 21, 2008  Professional Interface Designer
That is gorgeous. Definitely a conversation piece.
Reply
:icondanwalters:
danwalters Featured By Owner Mar 20, 2008
Hello
I like your work.

Have you visited lumberjocks.com ?

It is a fun place for wood workers to surf for ideas and .... more
Regards
DAN
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 15, 2008
Thank you very much :)

I'm just checking out that site now, looks pretty interesting. Thanks!
Reply
:iconperezity:
perezity Featured By Owner Nov 2, 2007
yeah. it got my eye at once. like wow. hahaha. it looks like a "Twister" or something.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Jan 16, 2008
haha, thanks! sorry it took so long to respond
Reply
:iconbear48:
bear48 Featured By Owner Aug 5, 2007  Professional
Sweet
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Aug 18, 2007
Thanks!
Reply
:icondegoe:
Degoe Featured By Owner May 11, 2007  Hobbyist Traditional Artist
haha, never mind the other comment XD
Reply
:iconmoryah:
Moryah Featured By Owner May 11, 2007  Professional General Artist
oh no... one thing - i'd love this to be made of more "raw" wood. raw dark wood. :D
Reply
:iconmoryah:
Moryah Featured By Owner May 11, 2007  Professional General Artist
it's absolutely perfect. i love every inch of it.
it's like taken out of Alice's dream. wonderful!
Reply
:iconflamingmushroom:
FlamingMushroom Featured By Owner May 11, 2007
That's so cool man. I'd love to have something like that ! :D
Reply
:iconcalliope00:
Calliope00 Featured By Owner Mar 31, 2007
wow! i wonder how much it would cost!
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Mar 31, 2007
thanks :) i'm asking $1300 for it. coulda asked for a little more but theres a few mistakes that i had to cover up. lol
Reply
:iconcalliope00:
Calliope00 Featured By Owner Apr 1, 2007
oh when i will build up my home will ask to you some nice piece, then! :flirty:
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 1, 2007
haha ok deal!
Reply
:iconmoangel:
moangel Featured By Owner Feb 9, 2007
excellent work :faint:
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Feb 14, 2007
Thank you :)
Reply
:iconmoangel:
moangel Featured By Owner Feb 14, 2007
you welcome :chew:
Reply
:iconsilvrscrncanvas:
silvrscrncanvas Featured By Owner Dec 12, 2006
back off socket!
Reply
:icon2funki4wheelz:
2Funki4Wheelz Featured By Owner Jul 31, 2006  Hobbyist Traditional Artist
There's a name in the comments 'Defy Physics'.
It's so surreal, like Dali himself asked you to make a cabinet. Well done on all your work, it's looks beautifully finished.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Aug 11, 2006
Thank you very much :) I doubt its good enough to sit in Dali's living room or something. I really do enjoy surrealism and I try to incorporate it into as much of my work as I can.
Reply
:icon2funki4wheelz:
2Funki4Wheelz Featured By Owner Aug 14, 2006  Hobbyist Traditional Artist
I think he would've taken it! It's a super piece!
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Aug 14, 2006
lol well thank you
Reply
:iconbanana-ink:
banana-ink Featured By Owner Jul 25, 2006  Professional Photographer
WOW..this piece of furniture is so sophisticated and modern. I'm guessing this is very expensive..I'd buy it if had money. BUT WOW, its so cooL!
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Jul 26, 2006
Thank you :) when its finished I was going to ask $1500-$2000 for it. I might have been able to get a little more if it weren't for a few minor mistakes I made. And thanks for the fav too!!
Reply
:iconbyzanicon:
byzanicon Featured By Owner May 21, 2006
Love that S-curve! Very original indeed. Bravo.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner May 21, 2006
Thank you, and thanks for the fav too!
Reply
:iconspiddyocksgosouth:
spiddyocksgosouth Featured By Owner May 14, 2006
Excellent craftsmanship, the glass and the veneer add a nice texture to the piece. Great work man.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner May 14, 2006
Thank you very much :) and thanks for the fav too!
Reply
:iconsoulforge:
Soulforge Featured By Owner May 1, 2006
How about...the Arbor Tornado? :giggle: That has to be the coolest cabinet I've ever seen!! What's going in it?
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner May 2, 2006
thats a good one too. thanks! I really have no idea what to put in it, I always planned on selling it.
Reply
:iconmyana:
Myana Featured By Owner May 1, 2006  Professional Artisan Crafter
Great work! Although, I gotta admit the design is a little too crazy for me, but the craftmanship is awesome and you pulled it off just wonderful from your previous sketch. :thumbsup:
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner May 1, 2006
Thank you :) If someone says my designs are too crazy for them, I've accomplished what I set out to do, so thank you again! I'll admit, I did all of my working drawings and scale drawings after it was made...but shhh, don't tell anyone.
Reply
:iconmyana:
Myana Featured By Owner May 7, 2006  Professional Artisan Crafter
haha, I promise, Your secret is safe with me!
Reply
:iconmoatis:
Moatis Featured By Owner Apr 30, 2006  Hobbyist General Artist
Awesome design!!!

As for names... Kinda has this surreal Alice in Wonderland kind of look... The Cheshire? Top is the smile, bottom is the tail. :P (Heh, it's late... Sorry...)

Moatis
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner May 1, 2006
thanks! lol i'm glad you see that in it, the original designs were inspired by alice and wonderland and tim burton. I really like cheshire as a name for it, but then i looked it up in the dictionary and it also means "a hard yellow English cheese made from cow's milk" lol. thanks for the fav aswell!!
Reply
:iconwanderingevil:
WanderingEvil Featured By Owner Apr 30, 2006
My mom likes it.
You just might have a buyier
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 30, 2006
lol awsome!
Reply
:iconspecist:
specist Featured By Owner Apr 30, 2006  Hobbyist General Artist
Nice piece, has a unique wavy look to it.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 30, 2006
thanks, i believe that wavy lines are way cooler than straight lines
Reply
:iconspecist:
specist Featured By Owner Apr 30, 2006  Hobbyist General Artist
:worship: the wavy lines.
Reply
:iconfnphil:
FNPhil Featured By Owner Apr 29, 2006
Wait. How the fuck does it stand? You got it to balance perfectly in that small area?

Amazing.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 29, 2006
lol, it almost balances. the bottom is weight bearing, and there are 2 screws underneath each shelf to anchor it to the wall and that stabalizes it. its pretty sturdy. thanks!!
Reply
:iconfnphil:
FNPhil Featured By Owner Apr 30, 2006
Oh damn, I thought you defied the laws of physics or something. Oh well. Shit happens. Excelent work reguardless.
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 30, 2006
lol my original design included an inner metal frame welded to a thin metal base, so it could stand on its own. i wish i had the time for that. thanks!
Reply
:iconfirespun:
FireSpun Featured By Owner Apr 29, 2006  Hobbyist Photographer
that's amazing work lee. i like it alot. do you mount it to the wall to make it stand?
Reply
:icontoilet-gnome:
Toilet-Gnome Featured By Owner Apr 29, 2006
thank you!! i just answered that in another comment, so hopefully that answers your question
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
April 29, 2006
Image Size
1.7 MB
Resolution
1441×2304
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,607
Favourites
37 (who?)
Comments
47
Downloads
78
×